Wednesday, September 11, 2013

Kisah yang tak menarik untuk dibaca #1

Banyak kisah yang nak dicerita sebenarnya. Tak tahu nak mula dengan apa. Mula dengan semester baru? Dah masuk semester 5 dah pun.

Ceritanya bila dah masuk semester baru, dah malas nak fikir benda2 cinta, jaga hati dia ni dia tu, salah faham ng kawan or such stuffs.

Unfortunately, hari pertama dah bermasalah. Orang yang kita rasa paling kita tak nak jumpa tu lah orang pertama yang kita jumpa. Annoying? Tak berapa annoying, tapi agak mengingatkan kembali sejarah2 yang xberapa sedap diulang kembali. Rasa seolah hari tersebut tak menyebelahi aku. Aishh.

Bukan benci. Bukan lah nak hina ke apa. Tapi kalau jumpa pon menyakitkan hati, baiklah xpayah jumpa. Tak gitu? Silap jugak sebenarnya. Aku selalu ragu2 ng instinct sendiri. Lain kali kalau instinct aku kata, "Jangan lalu sana, ada orang yang kau konfem tanak jumpa!", konfem aku ikut. Hahaha.

Tapi tulah. Nak lari kemana jugak. Last2 end up depan mata kita jugak. Kan? So hadap lah. Telan lah. Terima lah. Sbb kalau difikir pon buat menyemakkn hidup.

Ye lah kot. Maghrib dah oi. Tata

2 comments:

  1. Ahli sunnah waljamaah beramalan syahadahSeptember 21, 2013 at 6:20 AM

    Instinct?? Brapa yakin kamu dgn rasa "instinct" tu?? Sebetulnya perlu keyakinan yg mndalam trhadap mndekatkan diri kpd Allah. Jika tdk lalai utk mngingatinya, nescaya kita diberikan ilham utk mngetahui jalan mana patut lalu. Inilah kelebihan org yg sntiasa mngingati Allah, yg Allah tlh pncarkan cahayaNYA ke dlm hati kita.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih. :)
    Doakan yang terbaik buat saya :)

    ReplyDelete

Komen Best2 taww:)!