Saturday, March 24, 2012

:: SETIA ITU MENYAKITKAN ::

Setia itu menyakitkan apabila kita harus setia pada yg tidak menghargai..
Setia itu menyakitkan, apabila kita harus selalu terluka..
Setia itu menyakitkan apabila terpaksa setia walaupun tahu semua itu sia-sia..
Setia itu menyakitkan apabila diri diperlakukan seperti boneka..
Setia itu menyakitkan pabila cinta sudah tiada lagi,

Setia pada yg sudi. Menunggu pada yg harus ditunggu. Diri terkadang seperti boneka. Yg tangan dan kakinya dikawal oleh si dia. Harus begini, harus begitu. Tiada kebebasan dalam bercinta. Setia aku, masih hingga ke saat ini. Tidak berubah, masih. Harus bagaimana? Kaki memaksa untuk lari, tapi hati merayu agar terus bersabar. Jiwa seakan kosong. Diri dipaksa untuk terus setia pada si dia yg tidak menghargai. Kepura- puraan ini menyeksa diri. Mengapa hati masih terus teguh berpaut pada dia. Aku sendiri tidak mengerti. Setia yg sia-sia pabila diri selalu terluka.


Setia yg tiada kesudahannya. Kalau cinta yg bisa membuatku bahagia, dimana bahagianya sedangkan sudah aku berikan kesetiaan yg tiada berbelah bagi?  Kalau cinta bisa membuatku terluka, mengapa hingga ke saat ini aku masih sabar menunggu kau berubah dan tidak sedikit pon memandang keterlukaan hati ini? Apa lukanya masih belum begitu dalam? Apa tidak cukup terlukakah aku selama ini?




Setia. Kamu menyakitkan aku.
Permisi,

5 comments:

  1. huhuhu, ko nape se sedih ni wawa ? :'(

    ReplyDelete
  2. yelahh. aku tahu jalan cerita sebab tu aku feel bile bace :) salute laa ng ko yunk. ko tabah hadapi sume tuuuu. huuu~back to basic la.Allah akan bagi ujian kt sesorang tu sbb Dia tahu orang tu mampu tuk hadapinya. *tak kua topic ke ni yunk ? *

    ReplyDelete
  3. HOHO. tengs wawa. laf u so much !!

    ReplyDelete

Komen Best2 taww:)!