Monday, March 26, 2012

Berikan aku waktu


Sekian lama menghambakan diri pada satu cinta yg tidak kesampaian. Setia, sudah. Cinta yg tidak berbelah bagi, sudah. Segala2nya demi sebuah CINTA. Dan hingga beberapa waktu sebelum hari ini, aku masih lagi tidak sedar kalau cinta ini tidak kemana. Kalau cinta ini adalah sebuah perjalanan, maka jalannya belum lagi kita tempuh. Betapa kita saat ini masih lagi berada dibawah, sebawah bawah tahap cinta.

Saat ini, cinta aku sudah tiada lagi. Puas sudah aku cari. Puas sudah aku gali ke dasar hati. Puas sudah aku selami sedalam dalam lautan cinta. Namun cinta itu telah tiada. Telah pergi. Demi cinta, selamanya aku mengalah. Selamanya ku sembunyikan kesakitan mencintaimu. Maafkan, berikan aku waktu. Waktu untuk ku cari semula cinta yg telah hilang.

Jika kau mampu melihat ke mataku, kau akan sedar betapa cahaya itu telah semakin suram. Jika kau mampu membaca isi hatiku, kau akan sedar kalau ruang hatiku kini telah kosong. Dan kalau kau mampu mentafsir di sebalik senyuman yg ku lemparkan setiap hari, kau akn sedar kalau senyuman ini adalah satu kepura-puraan semata. Aku merasa ralat untuk terus menipu diriku sendiri,

Aku cuba untuk bertahan. Aku masih menggagahkan diri untuk terus berpaut pada dahan kasih syg yg rapuh. Yg ku tau bila2 masa saja akan patah relai dimakan waktu. Satu saat, seperti mana hari ini, telah terjadi kalau pautan ini semakin longgar. Walau berdarah tgnku cuba menggenggam, pautan ini terlerai jua. Maafkan. Aku butuh waktu untuk kembali seperti dulu.

Cinta, maafkan aku. Aku butuh waktu.
Permisi,

No comments:

Post a Comment

Komen Best2 taww:)!