Sunday, March 11, 2012

KOSONG.







Hati, bile selalu sgt terluka lama2 kan jadi KOSONG. Perasaan, bila selalu sgt didera, lama2 akan jadi KOSONG. Kehidupan, bila mana tiada kasih dan syg akan berakhir dengan KOSONG. Jiwa, bila terlalu lama menjauh dengan Pencipta, juga kan menjadi KOSONG.


Entah bagaimana harus menjaga lagi. Terkadang yg dijaga tidak menghargai yg menjaga. Terkadang yg dicintai tidak menjaga yg mencintai. Yg dikasihi tidak mencintai yg mengasihi, Hmm.

Dan semestinya, setiap manusia punya perasaan ingin disayangi. Dicintai. Dikasihi. Itu pasti. Yg berbeza, bagaimana perasaan itu ditanam di dalam jiwa. Sama ada ditanam bersama baja, atau tidak. Bila mana yg ditanam bersama baja itu berkemungkinan tumbuh lebih pantas dan segar, dan yg tidak itu berkemungkinan yg sebaliknya.


Susah. Sukar menjaga hati yg tidak mahu tunduk pada kehebatan kasih syg. Dan yg menjaga, seolah-olah seperti boneka. Terus dan terus menjaga sedangkan hati sendiri semakin lama semakin tipis dihiris sembilu. Semakin parah dicengkam kesakitan yg mendera, dan semakin pilu ditenggelami tangisan yg menemani malam2 yg sepi..


Kosong lagi. Ruang hati yg dulu terisi cinta yg dirasakan cinta terakhir, kini kosong lagi. Tiada lagi kata2 rindu. Yg ada cume kekosongan ruang hati yg pasti, tidak sewenang-wenangnya dihuni oleh mereka yg tidak bernama. Bagaimana harus diberi ruang hati yg kosong ini kepada yg tidak selayaknya diberi andai luka semalam masih basah dan berdarah? Pedih.


Hati2 yg kosong, isilah hati2 yg kosong itu dengan cinta Illahi. Moga cahaya kan tiba. Yg kosong akan terisi. Yg pudar akan kembali terasa. Yg pilu akan kembali terubat. Cinta yg pergi tidak akan ditangisi. Tapi bergembiralah. Kerana Dia pasti menganugerahkan cinta yg baru, cinta padaNya. Cinta yg hakiki. Tiada penyesalan, Yg ada cuma rasa cinta yg mendalam Membakar, menemani malam2 sepi,

#nurul shakira

5 comments:

Komen Best2 taww:)!