Monday, December 26, 2011

DAN BINTANG BERCAHYA TUNJUKKU KE JALAN ...... SYURGA :)

Assalamualaikum sahabat2 ,teman2 dan rakan2 serta kawan2 ku sekaliannya .halu ..halu ..halu ..hehehehehe .kamu baik2 aja ?owhhh ...Alhamdulillah :) .senang hati dgr .. >.<


              KAU DATANG KETIKA DUKA 
                              DAN BINTANG BERCAHYA
                TUNJUKKU KE JALAN---------->> SYURGA


Tajuk ni aku amik dari lirik lagu kakak angkat aku ,Datuk Ct tuuu .ohohooohho .p/s :ta pyhla wat muke jeles tu sgt ..buruk kot =.=". hahhaha .ni hah liriknyeeee :----





Kau datang ketika duka

dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku haus di tengah laut
lemas mencari tempat berpaut
kirimkan aku kekuatan
serta pedoman di kesesatan

Ku sunyi dalam gembira
perih pedih tanggung derita
sungguh aku bukan wali
yang suci dari hina dan benci

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Terlalu lama aku mencuba
terlalu banyak
cinta yang ku damba
tiada yang sempurna
hanyalah fana
Tuhan, ampuni hamba-Mu

Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga

Ku rebah di dada malam
memecah dendam yang lama diam
ku tanggalkan baju dunia
dakapku dengan selimut syurga
ya Tuhanku hanya padamu
tempat mengadu segala rindu
limpahi ku rahmat kasihmu
dalam tahajjud cinta bersujud





Korg penah x ase putus asa bile cinta korg terputus di tengah jalan ?penah x rasa suatu kepiluan yg xtertanggung ?saat org lain bahagia dengan pasangan masing2 ,korg plak duk sorg2 sambil baca blog aku .ohohoho .penah x ??penah x ase mls da na pk sal cintan cintun ni ??most probably ,the answer is Y ES !!kann ??


mcm lirik lagu ni gak kan ?huhu..nyway,,aku pon pnh ase kecewa ..aku pon pnh ase perit ditinggalkan ..penah ase cam xmau hidup da ..hilang separuh jiwa aku ..sgt2 sedih time tuu .sgt pilu .pedih ngt ase hati ni .mcm ada org siat2 .ase terpukul ngt .im soo sooo dem depressed at that time .hurm ..


bile da sedih cmtu ,baru nak ingat tuhan ..baru nak cari mana telekung .baru nak ingat balik camane nak amik wuduk .baru nak pk ,kiblat belah mane .dah mmg lurah ,manusia ni hanya akan ingat penciptanya bile ade masalah menimpa ..kann ??time tu la baru ase nak bersolat .tersedu sedan menangis saat sujud padaNya .ase pilu yg xtergambar ng kata2 ..betol x ?itulah pe yg aku ase time tuu ..

Bile kite terlalu sandarkan harapan yg tinggi ,n dgn xtersangka harapan kite jatuh ke tanah ,kite akan kecewa.bile kite terlalu yakin pada satu2 hubungan,lagi2 hubungan yg xdirestui agama ,kite akan jatuh dan mengambil masa untuk bangun balik ..sgt ,,sgt,, SAKIT .luka yg xde sape nampak melainkan Dia .luka yg hanya akan sembuh ber'ubat'kan MASA .luka yg terlalu dalam hingga hati kita menjadi bisu .kosong .sunyi .


Allah tu salu ada ..saat kite hepi ,Dia akan selalu melihat dan berharap yg kite xlupe padaNya .begitu kasih sekali pada hambanya .Namun saat tu kite yg alpa ..kite terlalu mengejar cinta dunia .dan cinta kita padaNya kita abaikan ..jadi saat tu kamu fikir apa yg Dia rasa?? Dia yg menciptakan kita ..dan kite melupakannya dgn sekelip mata ..


Saat kite terjatuh ,Allah tetap akan ada ..saat kita rebah ,Dia akan menghulurkan tgn ..mengharap agar kita tau ,yg Dia ttp ada ..betapa Dia kasih dan syg pada kita ..Bersyukurlah ..bersyukurlah krana kita sempat terjatuh dan kembali padaNya..Merintih dan merayulah ..Dia selalu mendengar ..saat org yg kita sandarkan harapan melangkah pergi dari hidup kita ,Dia setia di sisi ..tidak pernah berganjak ..setia menemani ..memberi semangat baru ..menyuluh jalan2 suram ..mewarnai hati2 yg kian pudar ..memadamkan titik2 hitam dalam hati kita ..Subhanallah :'(

Aku percaya pada cintaNya .aku percaya aku diuji krana Dia tahu ,aku mampu menghadapi ujian ini ..Aku percaya dugaan yg menimpa akan mendewasakan aku ..Aku CINTA padaMu Ya Allah !!dengarlah ungkapan cinta dari aku ,hambamu ..Aku rela kehilangan beratus cinta manusia sekalipon .tetapi aku tidak sanggup kehilangan cintaMu .Aku xsanggup :'(

#Ampunkan aku krana pernah melupakanMu .
#Maafkan aku kerana pernah menduakan cintaMu ..
#Ku akui kekhilafan ku ,aku berserah padaMu ..
#Aku memilih untuk memberatkan akhirat berbanding hal2 dunia ..aku percaya janji2 Allah itu benar ..

Sekian :'(
*Haru plak ase ..aku off dulu .sory .salam.


:'(

4 comments:

  1. sedih bakpo tu cik suha punye belog ??hehehehehe

    ReplyDelete
  2. ohohooo .xpo ,nanti aku wat hok ag sedih .bia mg syhdu sikit ..ke gane cik suha comel ??hehe

    ReplyDelete

Komen Best2 taww:)!