Saturday, December 24, 2011

# BIBIR TERSENYUM HATI MENANGIS #

Assalamualaikum wbt sahabatku yg dekat dimata dekat di hati .dekat juga di jiwa ..dekat di mana2 sekalipon la yekk !salam perpaduan .salam sayang ,,bukan salam terakhir ..ohohohoho :D
Entry kami untuk hangpa ini hari ...

                 BIBIR TERSENYUM HATI MENANGIS


Tajuk ni aku dapat mase aku pi kedai buku seberang kampus .cover pon come lote .pink kaler tuhhh*aku xsuke pink,,plizzz .Aku sesangat lah tertarik dgn tajuk buku ni .dah sah2 aku mmg judge the book by its cover .aku ta kesah da content dy sal pe .aku bru bce 3 muka surat .p yg pasti ,contentnye harus bgus .bermotivasi :D


#pernah x lam hidup korg ,korg ase hipokrit sgt diri korg tu??penah x,korg pura2 senyum saat korg sedih?pnh x korg wat2 hepi sedangkan time tu hati korg tgh menangis ??pnh x korg ase nape la aku xckp je benda yg sebenar??Napela sampai hari ni pon aku masih sabar je??sampai hari ni pon aku masih xmmpu nak suarakan kesedihan aku??pnh x ???Aku pasti korg pnh ase cmtuu.Aku,4 sure pnh ase cmtuu ..selalu .mybe hari2 ..umm .


#pernah x bile ex korg yg paling korg syg ckp dy na putus n korg ckp ,'jan isau .sy oke .sy fhm' ..sedangkan time tu korg menangis tersedu-sedan!pnh x bile kwn korg xpedulikan korg ,sakitkan hati korg,ckp bkn2 kat belakang korg ,korg pk cmni ..  "xpela .dy xdek niat kot na ckp gituu .xpela,aku maafkan dy .."pernah kan ???huhu .Aku pasti ,sume org pnh ..tu la mksudnya BIBIR TERSENYUM HATI MENANGIS .


#kadang2 lam hidup ni ,bile kite yg terlalu menjaga hati org,hati kite yg akan terluka .bile kite terlalu menjaga perasaan sendiri,hati org len yg akan terluka .ase susa sgt kan??ase susah sgt nak tonjolkan perasaan sebenar tu .tw x knape ???sbb kite sume ade E G O .bile org yg kite syg sgt2 syg org len ,kite akan ckp 'sy akan bahagia lau awk bhgia' ..tapi bahagia k kite time tu??hepi k ??xsedih k ???pastu airmate yg mengalir tu tanda yg kite nih bahagia?cmtuu ??sampai bile kite nak tanggung sume tu?sampai dia dah beranak pinak dan kite masih lagi berharap yg dy akan kembali?Just stop it could u !!


Kite ni hidup biarlah bermaruah .org da ta suke kite .xpe .Biakan dy pegi .kite ni yg ptot risaukan kebahagiaan kite.bukan risaukan dorg2 sume tuu .bile org mengata kite,kite ada hak untuk menyatakan rasa ketidakpuasan hati kite ..tlgla jgn salu pendam ..kesianlah kat hati kite tu ..seksa ,sbb sik simpan perasaan ..jgn zalimi diri sendiri ..


#ade mase ,perkara yg perlu diluahkan,kite harus luahkan ..apa korg pikir,sampai mati korg nak pura2 senyum depan org lain sedangkan time tu hati korg meraung derita??ape korg ase korg bleh tanggung sume tu sorg2??korg da lpe yg Allah masih ada?dah lpe masih ade yg amik berat??xbleh cmtuu .xbleh ..korg xbleh terus2 memendam pasaan ..kasihanilah hati korg ..lau hati korg bleh berkata-kata,aku percaya hati ni akan menyuarakan betapa ia tidak mampu menanggung kepedihan tu sume ..


#aku ngku ,aku pon kdg2 sama gak cam korg2 sume .time aku sedih ,aku wat2 hepi ..bile ak tgok cite sedih ,aku tahan airmata aku .sbb segan nak nagis .bile aku teringat ex aku yg pnh dumped aku dulu ,aku salu ckp "ah .salkan dy epi,aku pon bleh hepi ape ."p tu sume bkn pe yg dtg dari hati ..hati aku ckp ,aku nak sgt bersama dy lagi ..hati aku bisikkan ,nak sgt ulang balik kenangan2 bersama dy dulu ..


aku ketawa walaupon aku sebenarnya ingin menangis ..
aku tetap tersenyum walaupon aku sebenarnya kecewa..
aku tetap kuat walaupon aku sebenarnya sudah tidak sanggup lagi..
aku tetap bersemangat walaupon aku dibebani masalah..
dan yg PENTING aku tetap sabar
dan memandang semuanya baik saja..
walaupon ketika ini hati aku LEMAH dan sedang SAKIT ..


:D




#korg isau??isau xde sape yg mendengar??yakinlah ,Dia masih ada ..Dia selalu ada ..Dia yg selalu mendengar ..mendengar dan terus mendengar tanpa jemu hatta sedikitpon ..Luahkan padaNya.Dia amat memahamimu ..sujud padaNya .akn diberikan jalan buatmu ..merintihlah padaNya ..akan di bukakan pintu bahagia buatmu ..merayu dan memohonlah padanya ..Nescaya Dia akan memujukmu dgn sesuatu yg tidak terjangkakan ..percayalah ..Dialah yg maha mengetahui kan sesuatu ..Subhanallah



berdoalah :)




p/s :mesti tabah!mesti kuat !<3


ni la buku tu .comey kan XD
Sekian :)

2 comments:

Komen Best2 taww:)!