Sunday, April 1, 2012

Terjatuh.



Terjatuh cinta. Dan cinta ini, bukan cinta biasa. Ini cinta abadi. Ini cinta hakiki. Ini cinta yg tidak akan layu. Tidak padam walau disimbah air. Ini cinta, cinta yg membara umpama api yg disirami minyak. Ini cinta yg tidak disengajakan. Cinta ini buat ku tidak keruan. Cinta ini memaksa aku bangun seawal pagi. Cinta ini membuat aku rindu. Inilah cinta. Cinta ini tidak membinasakan. Apatah lagi melukakan. Inilah sebenar-benar cinta. Cinta ini membuat aku merasa tenang. Cinta ini membuat aku tersenyum. Cinta ini membawa kaki melangkah setapak ke hadapan. Cinta ini membuat hati ini sayu. Cinta. Jangan pergi lagi.

Wahai cinta. Cinta yg datang tidak dijemput. Tetapi disambut dengan penuh kasih. Cinta yg seakan-akan memberi sinar baru. Memberi seribu satu pengharapan. Cinta yg tidak akan pernah pudar. Cinta yg bertaburan umpama bintang2 di langit. Cinta yg tiada zahirnya di mata kasar, tetapi ada jauh di sudut hati. Cinta ini wujud. Cinta ini seakan memanggil-manggil. Cinta ini. Ah, cinta ini membuat aku gila! 

Kecintaan yg begitu besar ini. Tidak akan ada cinta yg boleh membuat aku sebegini, melainkan cinta padaMu. Cinta pada agamamu. Cinta pada rasulMu. Cinta pada kekasih-II Mu,, 

Sekian,
Si kachak si jelita,
Kalau sudi, silalah baca.
Penuh kasih penuh syg,
Jangan lupe komen syg!

4 comments:

Komen Best2 taww:)!