Monday, February 27, 2012

KAU DAN AKU SAHABAT,

Kita pernah berselisih faham. Kita pernah cuba memenangkan. Tidak kurang juga pernah menyakiti jua menyendiri. Kita pernah saling memperkatai. Saling menyayangi jua saling mempercayai. Dan selalunya, kita saling memahami. Tiba satu saat semua itu tiada lagi. Tiada suatu punca yg jelas namun aku pasti,kita pasti bisa mengharungi. Andai engkau tahu, kalau kunci PERSAHABATAN itu adalah memahami, sama sekali mendukungi. *mukadimah ta bole blah. Haishh,

Jadi berbalik kepada isu 'Kau dan aku Sahabat' nie.. Aku ade benda nak kongsi ng korg.. Hmm. Korg pernah gaduh ng membe rapat korg? Pernah tak sampai tak bertegur sapa? Sampai nak tgok muke dia pon ase , alamaakkk!! Pernah tak? Pernah tak ade satu membe yg selama nie gile2 ng korg but suddenly die masam muka and dun even talk to you, not for any specific reason? Haishhh. Jadi kenapa masalah sebegini  boleh berlaku dalam kalangan pelajar universiti? Bincangkan.

Selisih faham bile berkawan tu dah jadi asam garam. Ta pyh bwk benda tu sampai melarat-larat. Elok2 poblem kecik2 semut hitam tetibe nek taraf jadik poblem sebeso kerengga. Kan susa tuh? Cuba lau everytime ade masalah, kite duduk bincang. Kan senang cmtu? Camane na baiki mistake lau sendri tak tau pe mistake nyee? Mak aihhhh. KUSUT to'''''''''''

Tah cmane nak solve lau bile ditanya tanak jawab. Bile ditegur buat tak endah. Mau gilak aku bah! Atau aku yg teda tau bagaimana harus bersahabat dengan kau? Lagi aku pening. Bah, kalo ko baca ini, sini aku kasi tau.

'Aku ta bole lau tetibe org masam muke ng aku tanpa sebab yg munasabah. Aku ta suke org yg ade poblem ng org len, tapi dy lepas kat org len. Kite kenal dah hampir setaun kot. Time aku gile2 ko salu ade. Ko pon tw, aku mmg jenis yg gile2 tak tgok tmpat. Selama ni kite gelak sesama. Tup2 ko tibe2 diam menyendiri ginie aku ade ta sedap hati. Aku ase besalah eventhough aku ta tw sala aku ape! Bkn dgn aku je ko buat cmnie. Ngan sume membe kite pon ko cam nie. Ko taw tak ,ko da tarik HAPPINESS lam friendship kite??
Seyes,,

                                                  AKU SENTAP NG KAU!!

Plis be profesional ckit bah. Takkan best lau terus2 cmni. Aku senyum ko senyum*tapi terpaksa. Aku tegur ko jawab*tapi nak tanak jeh. Aku ajak itu ini, ko buat muka. Aku tanya itu ini pon ko cam tanak reply aku. Ko gtaulah. Lau aku sala, aku mtx maap. Aku tak sala, pun aku mtx maap. Lapanbelasjuta kali pikir mende ni sampai tertdo tak sempat mdi aku bah. Kusut jiwa. Tak tak. Jiwa dan raga. Ase senget hati aku. Otak dah berbuih2. Kosong taw kalau teda gelak tawa. Sik serius saja. Tak bisa aku. Ku mau gilak!!

Aku tak pakar soal agama. Tapi aku syg agama aku. Aku harap Allah jernihkan kembali hubungan kite same cam dulu. Kau dan aku sahabat. Aku syg kau. Aku sygkan persahabatan kita. Allah lebih mengerti. Baik dimataNya walau tidak baik dimataku, namun aku turutkan jua. Kerana aku percaya kalau janji2 Allah itu benar dan akan selamanya benar. Sekian . Assalamualaikum w.b.t.

No comments:

Post a Comment

Komen Best2 taww:)!