Monday, February 20, 2012

::BERMAKNA::


Assalamualaikum, huhu. Dah sehari lebih menjejakkan kaki ke Kolej Za'ba UPSI nih. Mase kat umah dulu, aku sik teringat kan nasik goreng seafood feveret aku jek. Tapi bile dah da smpai kat cni, selera mkn aku dirompak. Entah kemane pegi selera. Tgok lauk sedap2 pun ta heran. Nasi goreng seafood yg aku mkn mlm ni masih ag cam dulu. Ade ayam,udang,sotong. P entah lah npe aku cam ta enjoy mkn sume tuu. Separuh jiwa aku ckp, 'Tobat.Rindu giler nak mkn nasi kat umah!'

Kat umah tade seafood2 bagai nih. Letak jek budu ng telur mata kat situ. Konfem laju jek aku mkn. Tambah2 ag lau mkn ng mak abah n adik beradik. Ase sgt berMAKNA. kat cni lauk punyelah superb, sebelah mata jek aku pandang. Ta bole jadik nih! Nyesal ase ta bawak budu dtg cni. Haishhh. Selera mkn tertinggal kat umah. Ptotla ase cam ade bnda tak kena. Dari semalam ag aku detect ta dpt2, hari ni bru aku pasan. Mak, tolong postkan selera mkn angah. sob..sob... seksa mak angah kat cni..


Cuti sebulan yg fully spent wif family. Ase sgt2 hepi and beruntung. Dan masa yg sebulan ni jek, dah mampu hilangkan selera mkn aku kat Tanjung Malim nih. Sungguh. Aku memang ase tak bermaya! tgok org mkn, aku pon nak mkn tapi mulut aku ta bole terime. Bila dah lapar sgt, perut pon tamau amik dah segala macam makanan. So mula lah ase penat and tak selesa. Perut masuk angin. Hah kau. Cause and effect sekali aku tempek kat situu. Seksanyee mak...


Seyes. Waktu makan akan terasa bermakna bile yg disebelah kite itu mereka yg kite panggil KELUARGA. Makanan yg masuk ke dalam tekak ase sedap dan best even time tuh cume mkn singgang ikan tongkol ng kicap bile ade KELURGA. Mereka yg menjadikan saat makan itu bermkna. Bergurau senda and kongsi mcm2 citee. Oh, how i wish all of you can be here !!

p/s: sok aku nak beli nasi putih ng telor mata. Pastu letak kicap. Harap selera mkn aku kembali. huffs.

6 comments:

Komen Best2 taww:)!