Saturday, January 28, 2012

KEPADA SESIAPA YG SY TAK TAHU SIAPA :)

Assalamulaikum ..
Wahai sesiapa yg saya tak tahu siapa..Tujuan sy menulis dan menekan-nekan keyboard ni hanyalah sekadar ingin meluahkan rasa hati. Ingin menyampaikan dan memberitahu. Dengan harapan agar sesiapa yg saya tak tahu siapa ini faham akan maksud penulisan saya kali ni.


Saudara sesiapa yg saya tak tahu siapa,
Saya adalah seorang wanita, yg tidaklah berpendidikan tinggi namun masih lagi mendaki menuju puncak, menuntut dan mencari segunung ilmu buat bekalan di hari2 mendatang. Jika ingin dibandingkan dgn saudara, maka teramat cetek rasanya ilmu agama yg ada di ruang pengetahuan sy saat ini. Saya malu. Saya segan sebenarnya.Hati ini teramat ingin memiliki seorang lelaki seperti saudara. Yang mempunyai ilmu agama yang cukup untuk memimpin saya ke jalan syurga.




Wahai hamba Allah yg tidak saya tahu siapa,
Setiap hari doa ini tidak putus2 saya kirimkan padaNya .Saya memohon agar dikurniakan seorang pemimpin seperti saudara. Saya memohon padaNya agar dianugerahkan seorang lelaki yg tulus mencintai agamanya ..yg telus dan benar dalam menyampaikan dakwahnya ..Yg sentiasa memandang semuanya dengan kebaikan. Yg sentisa menyatakan hal2 yang memberi kebaikan .. Yg senantiasa membetulkan saat tersalah ..Yg tidak jemu2 memberi saat  dipinta .. Yg tidak putus2 bersabar dan tersenyum saat diuji ..




Saudara,
Bukan harta keduniaan yg saya perlukan ..namun harta ukhrawi yg saya dambakan.. Serasanya, diri ini sudah terlalu lama menjauh dariNya .. Saat ini ,apa yg saya butuhkan hanyalah kecintaan yg benar2 cinta kepada yg berhak ..Dosa2 yg lalu membuatkan saya semakin tenggelam di dalam linangan airmata ..membanjiri jiwa dan raga ..menenggelami hati dan menghancur luluhkan harapan ..seolah-olahnya hari esok telah tiada buat saya ..kehadiran saudara buat membimbing amat saya hargai..namun perasaan malu .malu akan betapa hina diri ini seolah membataskan ...




Ketahuilah saudara ..
Saya lah wanita yg saat ini ingin mencari dan mengutip kembali sisa2 kehidupan yg masih bersisa demi mencari keredhaan Ilaahi .Dan andainya seseorang seperti saudara hadir melengkapi ,maka ku hulur tgn menadah penuh kesyukuran ..Yg dinanti kini disisi ..Impian di bina ,kini kian terlaksana ..Akan saya terus menunggu ..Moga2 Dia mendengar ..Moga2 Dia memakbulkan .. Amin.


Sekian.
Assalamualaikum :))

2 comments:

  1. jodoh di tgn Allah.. moga dipertemukan yang dihajati :)\

    http://akulovehunter.blogspot.com

    ReplyDelete

Komen Best2 taww:)!