Monday, May 6, 2013

PRU- PilihanRayaUntukYou?

Dulu aku ada satu azam. Azam yang aku pgg dari mula2 aku buat blog ni dan sehinggalah ke saat ni, azam tu terpaksa aku langgar. Aku khianati. Aku mungkiri.

Pedih.

Bukan pedih melanggar azam.

Tapi pedih menerima kekalahan PRU13 dengan cara yang paling tidak dapat diterima akal.

Dan aku, yang berazam untuk tidak menulis apa2 artikel politik sejak mula2 berblog; terpaksa mematahkan sendiri azam aku kerana rasa sakit hati yang tak dapat aku luahkan pada mana2 manusia sekalipun, melainkan hanya Dia.

Kalah itu hanya benar2 dikatakan kalah JIKA;
Pertarungannya di ADILI seadil-adilnya.

Dan!!

Menang itu hanya benar2 diiktiraf suatu kemenangan jika;
Tiada helah tersembunyi disebalik setiap strategi yang digunakan.

Dan aku, masih tidak dapat memanfaatkan akal fikiran aku sejak semalam; kerana otak aku telah penat berfikir BAGAIMANA pertarungan sebegini di katakan pertarungan yg sihat?? Dari sisi apakah? Menurut pandangan yg bagaimanakah?

Selepas hari ini, aku bebas menulis apa2 artikel politik. Kerana aku akan bangkit dengan lebih agresif 5 tahun akan datang, bermula hari ini.

And the war is begin.



3 comments:

  1. Bersemangat sgguh...!!! Klu nk ikutkan,mmg tdk adil.. Tp kita xmmpunyai kuasa utk mgadili PRU itu.. Kami turut akan bangkit utk PRU14.. Mgkin pd mse tu kita bleh gunakan kuasa luar utk mghakimi proses PRU nnti like PBB ke... Ini krn PEMERINTAH SKRANG TAMAK KUASA sehingga sanggup buat apa saja asalkan diorang xjatuh!!
    KAMI TOLAK PEMERINTAH YG TDK ADIL!!!

    #KUASARAKYAT
    #AMARMAKRUFNAHIMUNGKAR

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Hidupkan Sunnah Akhir ZamanSeptember 23, 2013 at 9:03 AM

      PERLU TAHU!!!
      *Ramai yg ingin hidup dgn kemewahan. *Ramai yg tdk mahu terus dizalimi pemerintah.
      *Ramai yg masih mngatakan Malaysia aman.
      *Ramai yg tdk sedar dunia di akhir zaman.
      *Ramai yg suka mencela sana sini, memaki sesama sendiri dan ada juga yg mengkafirkan sesama Islam.
      *Ramai yg ingin keluar memberontak sdgkan salah dari sisi Islam.
      *Ramai yg mngeluarkan fakta yg belum trbukti kesahihannya.
      *Yg parah lg,ramai yg kutuk kepimpinan ulamak.
      SEMUA DISEBABKAN POLITIK YG BERNAMA "DEMOKRASI".
      Mengapa hal2 di atas berlaku??
      -penipuan dlm PRU
      -kemenangan buat barisan zalim
      -kegunaan harian sprti mnyak naik
      -bila naik,jd huru hara mcm di atas

      SIAPA KITA NK MELAWAN MEREKA??
      SIAPA KITA NK BERHUJAH??
      Adakah kita pakar dari segi ekonomi serba serbi tahu ttg mnguruskan kewangan negara??
      Adakah kita dari golongan ulamak utk mendakwahkan mereka agar sedar??

      SIAPA SALAH?? PEMIMPIN?? PENGUNDI?? Sungguh singkat pemikiran melayu yg beragama Islam.
      BERANI SY MNGATAKAN SEMUA NI ADALAH SALAH KITA YG JAHIL. MENGAPA?? Kita diwajibkan utk beriman dgn quran dan hadis,ttp kita tdk mengimani apa yg trkandung dlm kitab2 trsebut. Semua tertipu dgn mainan dajjal. Sy rasa kalu PR menang pn,lebih kurang je,mesti ada konflik dalaman antara diorang. Maklum la, kafir dan Islam tdk blh dicampur dlm urusan sebegini. Xprcaya?? ALLAH yg mnciptakan langit dan bumi, dan siapa yg mnjadi pemimpin di bumi ini, hndaklah dipimpin dgn laksanakan hukum ALLAH. Dan itulah yg diredhaiNYA. SY BUKAN MEMILIH MANA2 PARTI, SESUNGGUHNYA SY MEMILIH KEKHALIFAHAN SEBENAR. PAS mngambil langkah utk brgabung krn mereka inilah golongan yg paling sedikit pengundinya berbanding parti lain. Krn apa bilangan mereka mnjadi brkurang?? Krn ALLAH tlh mnurunkan sifat "wahan" ke atas hambaNYA di muka bumi. Apa itu?? "CINTA DUNIA DAN TAKUT MATI".

      Rakyat skg lbih memilih utk hdup dgn cara jahiliyah berbanding dgn cara hidup zaman nabi. Artis seksi mnjadi santapan pagi di kaca tv, pusat karaoke, judi, pnjualan arak berleluasa. Ini krn mreka merasa megah dgn kemodenan yg ada skg. Rasuah dan riba berleluasa. Amalan yahudi dibawa masuk sewenang2 di negara kita. Xhairanlah knapa jenayah rogol dadah pn brmaharajalela skg ni.

      Astarghfirullah hal azimm...
      Bila pikir balik,mmg mnangis tgk akidah manusia skg rosak tnpa disedari. Benar, Islam muncul dlm asing, dan kembali muncul dlm asing, maka beruntunglah org2 yg terasingkan itu.

      Jika kebenaran akhir zaman sudah kita ketahui, hijrahlah, baiki akidah, brjalanlah walaupn trpaksa mninggalkan jemaah, krn kita di tempat yg benar. Genggamlah seerat2 alquran dan hadis yg dibawa oleh Rasulullah, kemenangan ISLAM di pihak ISLAM. DEMOKRASI ADALAH SISTEM CIPTAAN YAHUDI. MEREKA INGIN MENGABURI MATA KITA SEMUA KERANA MEREKA CUBA MENGHALANG KEBANGKITAN ISLAM KALI KEDUA. PERCAYALAH SAUDARAKU, ANDAI SATU HARI NANTI PAS KELUAR DARI PAKATAN UTK MENEGAKKAN LANDASAN ISLAM SEBENAR, BERLINDUNGLAH DENGAN ALLAH AGAR KITA DI BAWAH PEMERINTAHAN ISLAM SEBENAR. BIARPUN MASA ITU KITA TERPAKSA BERPERANG MELAWAN KEZALIMAN, TIDAK AMAN, SESENGGUHNYA KITA JIHAD MELAWAN KEKUFURAN YG MANA ALLAH TDK AKAN MEMENANGKAN KAUM YG MENENTANG HUKUM ALLAH.

      Sy menyeru skali lg kpd yg fanatik dlm isu politik semasa, PAS+PKR+DAP sama je haram jika logiknya yg haram jgn dicampur dgn halal. PAS HARUS KELUAR DARI PAKATAN UTK TERAJUI SYARIAT SEBENAR, biarpun pd masa itu sdikit saja golongan mereka. Masa itu hendaklah kita bg sokongan sepenuh terhadap mereka.

      INGAT!!! KEBANGKITAN ISLAM BUKAN DGN CARA DEMOKRASI, TETAPI KEBANGKITAN ISLAM SEBENAR ADALAH MENGIKUT CARA DI ZAMAN KENABIAN!! ITULAH DI PANGGIL "ZAMAN KEKHALIFAHAN". Khilafah Islam takkan wujud tanpa adanya dakwah dan jihad!!!

      Delete

Komen Best2 taww:)!